Uudised

Turundusagentuuride tulevikuroll


Pole kahtlust, et kaasaegsete turundusjuhtide lähtekohaks brändistrateegia loomisel on jätkusuutlik lähenemine. Mida rohkem läheb bränd inimestele korda, aidates neil ühel või teisel moel elu paremaks muuta, seda suurem on tõenäosus, et pärast lühiajalist hinnakampaania lõppu jäävad lojaalsed kliendid alles, ning neid tuleb juurdegi. Sellest samast jätkusuutlikkuse ja tähendusrikkuse kontseptsioonist lähtub oma igapäevatöös ka Idea Groupi uus turundusstrateegide tiim. 

Turundusstrateegi roll Idea Groupis on ellu kutsutud just selleks, et vastata strateegiliselt nõudliku kliendi ja brändi ootustele, olles võrdseks konsultandiks ka kõige suurema Eesti või Baltikumi turundusosakonna juhile. Teisest küljest ka selleks, et viia kõikide oma klientide, suurte või väikeste, turundustegevused strateegiliselt läbimõeldud ja eesmärgipäraste lahendusteni.

Turundusstrateeg loob kliendile läbimõeldud ja tulevikku vaatava strateegia, kuid on samal ajal suunanäitaja ja innovaator, kes suudab äritulemuste kasvatamise eesmärgil ühendada kõik brändi puudutavad aspektid. Seda kõike loomulikult tihedas koostöös kliendiga.

Lisaks kliendile teeb turundusstrateeg koostööd ka kõikide agentuuri osapooltega, kaasates kliendi meeskonda õigel hetkel vajalikud kompetentsid meedia-, loov-, PR-, uuringute, analüütika või digiinimeste näol.

Praeguste edukate kliendisuhete näidete põhjal saab öelda, et turundusstrateeg on turundusjuhi mõttekaaslane, konsultant ning käepikendus agentuuris toimuvale. Kui turundusjuhil on sageli vaid ülemused ja alluvad, siis turundusstrateegi näol on olemas kõigele muule lisaks ka igapäevane võrdne partner ideede põrgatamiseks või nõu küsimiseks. Seda kõike selleks, et luua jätkusuutlikke ja tähendusrikkaid brände, arendada meeskonnatööd ning eesmärgipärast mõtlemist agentuuri ja kliendi vahel, tagada efektiivsem töökorraldus, sujuvam teenindus ning vaadata üle see, kuhu on mõttekas investeerida ja mida eesmärkide saavutamiseks on vaja teha.

Turundusstrateegi teenust vajavate klientide arv kasvab Idea Groupis iga kuuga. Meie olemasolevatest klientidest kasutavad teenust näiteks Starman, Credit24, Kalev, Ülemiste keskus ja mitmed teised. See teadmine annab kindla veendumuse, et juba praegu – ja loomulikult ka tulevikus – saab täisteenust pakkuvate agentuuride roll alguse just strateegilisest partnerlusest.

Idea Groupis on hetkel neli turundusstrateegi ning üks strateegiline planeerija. Kui strateegide üheks rolliks on kliendisuhte juhtimine, siis planeerija on kaasatud projektidesse taustajõuna, kelle ülesandeks on eraldada terad sõkaldest ning tuua otsuste tegemiseks esile vaid kõige olulisem info.

Idea Groupi esimene strateeg Evelin Eikner alustas tööd 2011. aastal. Ta on töötanud suurbrändidega nagu Starman, Liviko, SEB, Kalev ja Eesti Energia. Vabal ajal pühendub ta doktorikraadi omandamisele Tartu Ülikooli kommunikatsiooni instituudis.

Märten Liinatil on turunduskogemus nii kliendi poolelt kui ka erinevatest agentuuridest. Enne Idea Groupiga liitumist oli Märten SEB Panga Balti turunduse ja kommunikatsiooni Advisor. Viimase aasta jooksul on Märten ehitanud üles uusi brände ja pakkunud strateegilist tuge paljudele suurbrändidele nii Eestis kui ka Baltikumis.

Suurkorporatsioonide brändijuhtimise taustaga turundusstrateegi Kristi Jõeääre kogemus on valdkonnas ligi 16 aastat. Varasemalt on Kristi juhtinud Eesti Posti turundust ja kommunikatsiooni, viinud Eesti Energias läbi rebrändingu ning olnud Elioni brändijuht.

Veebruari alguses liitus tiimiga Helle Tõnts, kes töötas viimased kaks aastat Inglismaal Havas Media Groupis rahvusvahelise kliendi projektijuhina ning globaalsete strateegiate tugiisikuna. Ühtlasi on Hellel kogemus juhtivate Eesti ja Baltikumiüleste brändide meediastrateegiate loomisel.

Kõiki strateege toetab planeerijana Helen Vaidla, kes on Idea Groupis töötanud ligikaudu viis aastat ning tunneb hästi suurklientide hingeelu, eesmärke, võimalusi ja eeliseid.

Turundusstrateegide tiimi juhib Idea Groupi Eesti juht Eha Talvist-Reinsalu, kes on turunduse valdkonnas töötanud üle 13 aasta, millest kaheksa SEB Pangas brändijuhina. Tema juhtimisel viidi läbi pangas kaks rebrändingut ning võideti hulgaliselt reklaamiauhindu. Ehal on ulatuslikud kogemused brändingust, ettevõtte väärtustest ja strateegiate loomisest.

Ühest küljest loob turundusstrateeg lisaväärtust oma individuaalsete teadmiste, oskuste ja kogemustega, teisest küljest on Idea Groupi strateegidel võimalus tugineda ka Havas Worldwide’i rahvusvahelistele kontaktidele, näidetele, tööriistadele ja uuringutele, näiteks brändiuuring Meaningful Brands ja tulevikku vaatlevad Prosumeri uuringud.

 

Strateegid

 

Eha Talvist-Reinsalu, Idea Groupi Eesti juht