Uudised

Strateegid Eurobestil


4.–6. detsembril toimus Lissabonis järjekordne Eurobest – the European festival of creativity. Idea Groupist käis konverentsil seekord kolm strateegi: Eha Talvist-Reinsalu, Kätrin Maidla ja Evelin Eikner.

Sissejuhatuseks võib öelda, et võrreldes paari aasta taguse ajaga ei tule enam esinejad/loovjuhid lavale selleks, et näidata, kui pööraselt hullud nad on või kui vingeid reklaame nad on teinud, vaid esitletakse kommunikatsioonitegevuse põhjuseid, eesmärke, tulemusi ning analüüsitakse, antakse näpunäiteid tulevikuks, räägitakse ebaõnnestumistest. Ja see – teiste kogemustest õppimine – on ikka väga põnev.

Vaprad ideed vajavad vaprat klienti ja vaprat agentuuri

Mitu esinejat tutvustas oma agentuuri töökorraldust. Mida siis ikkagi on vaja selleks, et klient lubaks Van Damme kahe Volvo veoauto vahele spagaati tegema?

Läbivalt jäi vaprate ideede teostamise teekonnalt kõlama igapäevastele detailidele ülima tähelepanu pööramine. Näiteks rääkis Juliet Haygarth agentuurist Brothers & Sisters, et kui ta 20 aastat tagasi Londoni kõige popimasse agentuuri tööle läks, valmis pöörasteks tegudeks, oli tema esimene koosolek ettevõtte juhiga teemal, et raportid oleksid korras ja õigeaegsed ning koosolekuruum ette valmistatud. Kui lihtsad teemad jäävad tähelepanuta, ei julge ükski klient koos agentuuriga julgeid asju töösse võtta.

Meeldis ka Grey Goupi presidendi mõte, et kuigi nad usuvad avatud kontori tugevustesse ja sellesse, et meeskond peab pidevalt omavahel ideid testima, on neil igal nädalal ühel hommikul kolm tundi koosolekutevaba aeg. Ja see on n-ö enesesse vaatamise ja süvenemise jaoks, et siis jälle tiimiga koos edasi minna. Lisaks on neil oma Failure-rändkarikas, mis antakse agentuurisiseselt inimesele, kes mõne ülihea projektiga hakkama on saanud. Asja mõte on, et karika võitjaks võib osutuda ka projekt, mida klient heaks ei kiitnud või millega pitchil kaotati, kuid mis agentuuri töötajate arvates on siiski väga hea. Nii et nagu näha, on võimalik inimesi tunnustada ka avaliku ebaedu korral.

Tuleviku brändid teevad inimeste elu paremaks

Kui rääkida tulevikusuundadest, siis läbivaks jooneks on brändide panus ühiskonda. Lähtekoht on veelgi enam tootepõhisest muutunud inimesest lähtuvaks ja selle rakendamisel on äriline edu konkurentidega võrreldes mitmekordne. Edukad brändid seisavad millegi eest ja palju olulisem sellest, mida öelda, on see, mida tehakse. Koos tarbijatega, kelles on nüüdseks üles leitud tavalised inimesed, on ajalukku kadunud ka mõiste “digitaalne” – kui mobiil on peos, siis läbib digitaalne kogu meie olemist ja selle eristamine kaotab mõtte.

Zenithoptimedia strateegiadirektor tõi järgmise 25 aasta märksõnadeks välja muuhulgas, et varasemast fookuspunktist “mass communication” on tänapäevaks saanud “mass communicators”. Kes tahab tulevikus sihtgruppidele õigesti läheneda, peaks sihikule võtma keskealised (inimkond ju vananeb), väiksed perekonnad, üksinda elavad inimesed ja majanduslikult kindlustatud naised.

Inspiratsiooniks

Tulevikku vaatav turundusvaldkonna inimene võiks teha kolme asja:

1. leida mõni 10-aastane ja uurida, kuidas toimib Minecraft;
2. vähemalt kord kuus saada mõnest kauplusest inimeste käitumisharjumuste jälgimise eest välja visatud;
3. viia ennast kurssi stand-up komöödiaga, sest paljud põhimõtted on hea reklaami tegemisega sarnased.

Paar näidet ka, millest Eestis võiks eeskuju võtta. Vaja on lihtsalt julgust pisut teisiti mõelda ning tsiteerides üht Eurobesti esinejat: “Julgus nõuab aju, selgroogu ja mune!”

Suurepärane näide, kuidas bränd saab kohaliku äri ja elu heaolusse panustada. Direct Grand Prix’ võitja KBC Bank, vt https://www.eurobest.com/winners/2013/direct/

Eestlased ei ole teadupärast just eriti aktiivsed kiitjad ning positiivsete sõnumite edastajad, inspiratsiooniks matusekindlustuse Dela kampaania. Meedia pronksi võitja, vt https://www.eurobest.com/winners/2013/media/entry.cfm?entryid=2442&award=4

Lihtne, aga väga tugeva insight’iga Expedia printreklaam. Prindi Grand Prix, vt https://www.eurobest.com/winners/2013/print/

Eha Talvist-Reinsalu, Idea Group Eesti juht
Kätrin Maidla, Idea Havas Media strateegiajuht
Evelin Eikner, Idea AD strateegiajuht