Uudised

Sinu sotsiaalmeedia kontod ei ole sinu omad


Hiljuti teatas Twitter, et sulgeb talle kuuluva videoteenuse Vine. Keskkonda, mis pakkus võimalust levitada kuue sekundi pikkuseid videoid, kasutas üleilmselt 200 miljonit inimest. Populaarseimatel kontodel oli üle 10 miljoni jälgija. Vine’i sulgemine tähendab, et neil inimestel ei ole võimalik oma jälgijatega varasemal moel enam suhelda.

Teenuse sulgemisotsus tähendab seega nende kontaktide võimalikku kaotamist. Sotsiaalmeedias turundajatele peaks see olema tõsine häirekell. Kujutame ette apokalüptilist stsenaariumi, kas te oleksite valmis Twitteri, Snapchati või jumal hoidku – Facebooki – sulgemiseks? Ärge arvake, et seda ei juhtu kunagi.

Vine’i likvideerimine näitab ilmekalt, et sotsiaalmeedia kontod, mida ettevõtted on harjunud pidama nende omatud kanaliks, ei ole tegelikult sugugi nende täieliku kontrolli all. Seepärast on täpsem Põhja-Ameerikas üha enam kasutatav mõiste renditud meedia, mis viitab “majaomaniku” olemasolule. Majaomanik otsustab, millistel tingimustel võimaldab oma pinnal tegutseda ning võib neid tingimusi muuta. Mustema arengu korral selle sootuks sulgeda, mis enamusele Vine’i kasutajatele tähendab ühtlasi kontaktide katkemist jälgijatega. Kuid ettevõtte turunduses ei saa sellist olukorda endale lubada.

Seda, et sotsiaalmeedia kontosid ei tasuks pidada omatud kanaliks, näitab ka orgaanilise ulatuse pidev langemine. Kogu aeg muutuvad algoritmid on peavaluks paljudele ettevõtetele, eriti meediafirmadele, kes jõuavad üha väiksema hulga jälgijateni. Mõiste omatud meedia eeldab aga, et omad täielikku kontrolli sõnumi ja selle levitamise üle.

Seepärast on mõttekas igal ettevõttel kasutada oma tänaste ja homsete klientidega suhtlemiseks erinevaid kanaleid, sealhulgas sotsiaalmeediat. Tuleb hoolitseda, et sisu levitamiseks on selge plaan, kus erinevad kanalid teineteist täiendavad. Lisaks sotsiaal- ja massimeediale peaks iga ettevõte panema rõhku sisu tootmisesse tõeliselt omatud kanalites, nagu näiteks koduleht, uudiskirjad, kliendilehed.

Sotsiaalmeedia peab kindlasti kuuluma kaasaegsesse turunduskommunikatsiooni plaani, kuid see ei tohiks olla klientidega suhtlemisel ainus kanal.

Kuldar Kullasepp, Idea Groupi sisuturunduse juht